dit weblog gaat over customer interaction, oftewel alles wat met klantcontact te maken heeft via kanalen als website, selfservice, e-mail, telefoon, chat, etc. waarbij contactcenters een centrale plaats innemen.

maandag, januari 30, 2006

Betalen voor een snelle reactie op e-mail

Bedrijven die dagelijks bergen elektronische post krijgen, kunnen klanten laten betalen voor een snel antwoord. Het Nederlandse bedrijf Emaildome heeft een applicatie ontwikkeld die de antwoorddruk bij bedrijven verlaagt.

Dit schrijft Webwereld. Klanten die per mail een vraag sturen, kunnen betalen voor een antwoord binnen een uur, vier uur, een dag of vijf dagen. Doen ze dat niet dan laat het antwoord langer op zich wachten. Betalen kan per SMS, met een creditcard of via een 0900-nummer.
Duidelijker vragen'Veel mensen vinden het de normaalste zaak van de wereld dat ze betalen voor een informatienummer. Waarom zou je dat dan niet doen voor een snel en toegewijd antwoord per mail?', zegt Tim Wijnen, directeur van Emaildome op Webwereld. Wijnen verwacht dat klanten duidelijkere vragen gaan stellen aan bedrijven die applicatie van Emaildome gebruiken. 'Als je snel een duidelijk antwoord wilt, en daar voor betaalt, dan zul je ook eerder heldere vragen stellen.' Ook de klant zou er baat bij hebben, omdat die beter weet wanneer hij een antwoord kan verwachten.
BedrijvenEmaildome richt zich op banken en verzekeraars, de Belastingdienst, serviceproviders, telecombedrijven en energieleveranciers. Deze bedrijven zouden veel tijd en geld kwijt zijn aan grote hoeveelheden e-mail.

3 Comments:

Blogger Joeri said...

zit op hetzelfde spoor - de bedrijven die genoemd worden als afnemer van het middel zijn volgens mij net diegene die een grotere boost aan klantvriendelijkheid en pro-activiteit kunnen gebruiken!

9:05 p.m.

 
Blogger Joeri said...

bizar artikel é? zijn het niet net de genoemde bedrijven die een grotere pro-activiteit en klantgerichtheid zouden moeten tonen ipv nog een betaalde activiteit in te voeren?

9:06 p.m.

 
Blogger Joeri said...

de omgekeerde wereld toch? de bedrijven waar dit "product" aan gelinkt wordt zijn volgens mij net diegene die een boost kunnen gebruiken op vlak van klantgerichtheid en pro-activiteit?

9:25 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home