dit weblog gaat over customer interaction, oftewel alles wat met klantcontact te maken heeft via kanalen als website, selfservice, e-mail, telefoon, chat, etc. waarbij contactcenters een centrale plaats innemen.

woensdag, januari 04, 2006

Postbank nummer 1 in afhandeling e-mail banken

Door zich voor te doen als klant, heeft Morph Research onderzocht hoe bedrijven reageren op e-mails. De Postbank kwam dit jaar als beste te voorschijn.

Steeds meer ondernemingen gebruiken hun website als platform voor de interactie met hun klanten. Morph Research (onafhankelijk onderzoeksbureau) heeft in het vierde kwartaal van 2005 voor het vierde opeenvolgende jaar de websites van 130 bedrijven, verdeeld over 12 bedrijfssectoren, als mystery customer bezocht. De best scorende sector is de bankensector.

Postbank gaat van een 6.5 in 2004 naar een 8.8 in 2005 en dat levert de 1e plaats op in de banksector!!

2005 2004
1 Postbank 8,8 6,5
2 ABN AMRO Holding 8,4 8,9
3 Fortis Bank 8,0 5,0
4 Spaarbeleg 7,5 -
5 DHB Bank 7,0 -
6 ING Bank 6,3 3,9
7 Triodos 5,9 -
8 Robece Direct 5,3 8,4
9 SNS Bank 3,8 7,2
10 Finansbank 1,4 3,0

Aan ieder bedrijf zijn 5 verschillende e-mails verstuurd, hetzij via een contactformulier op de website, hetzij via een e-mail adres. De betrof een klacht, informatieverzoek in het Engels, verzoek om bedrijfsinformatie, stageverzoek of technische fout op de website.
De bedrijven zijn beoordeeld op de aspecten; reactiesnelheid in dagen, inhoud respons en stijl.

1 Comments:

Blogger Patrick Speijers said...

Waar zijn de resultaten van de andere sectoren te vinden dan?

12:54 a.m.

 

Een reactie posten

<< Home