dit weblog gaat over customer interaction, oftewel alles wat met klantcontact te maken heeft via kanalen als website, selfservice, e-mail, telefoon, chat, etc. waarbij contactcenters een centrale plaats innemen.

maandag, januari 15, 2007

De rijksoverheid bespaart jaarlijks 6 miljoen euro op overheidscommunicatie

De rijksoverheid bespaart jaarlijks 6 miljoen euro op overheidscommunicatie. Dat blijkt uit een brief die premier Jan Peter Balkenende maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
De bezuiniging is onder meer het gevolg van een krachtenbundeling van de publieksvoorlichting van de ministeries bij de Postbus 51 Informatiedienst.

Volgens Balkenende bespaart de nieuwe aanpak niet alleen geld, maar leidt die ook tot meer kwaliteit.

Een mooi bericht dacht ik zo van Jan Peter.

Sinds 2005 zijn Postbus 51 en diverse ministeries, waaronder het ministerie van VWS, klant van Trinicom. De introductie van de nieuwe zorgverzekering was het eerste grote samenwerkingsproject waarbij beide partijen met behulp van Trinicom het project tot een succes maakten.

Inmiddels loopt een soortgelijk project voor de WMO, waarbij tientallen gemeenten tevens de web self service module van Trinicom gebruiken om standaard vragen zonder tussenkomst van een ambtenaar af te handelen.