dit weblog gaat over customer interaction, oftewel alles wat met klantcontact te maken heeft via kanalen als website, selfservice, e-mail, telefoon, chat, etc. waarbij contactcenters een centrale plaats innemen.

donderdag, december 08, 2005

Microsoft lanceert Dynamics CRM 3.0

Zakelijke software in abonnementsvorm

In november kondigde Microsoft het al aan: zijn nieuwe software voor customer relationship management (CRM) zou eerder te krijgen zijn dan verwacht. Nu is het dan zo ver: de softwarefabrikant heeft Dynamics CRM 3.0 uitgebracht. Voor het eerst is Microsofts CRM-software te verkrijgen in abonnementsvorm.














Het product komt op de markt in een Professional Edition en een Small Business Edition en is per direct in het Engels verkrijgbaar. De Nederlandstalige versie is vanaf 1 januari 2006 beschikbaar.

Zie ook een artikel op ZDnet.

Op de site van Microsoft is uitgebreide informatie te vinden. Tevens is er een beta versie beschikbaar van de CRM Needs assessment wizard.
Ik heb positieve verwachtingen t.a.v. dit product in de midmarket en ben benieuwd wat hiervan terecht komt. Het feit dat partijen als Salesforce.com en Siebel al op zoek zijn naar zwakke punten, geeft aan dat ook zij rekening houden met serieuze concurrentie. Wat denken jullie? Plaats eens een comment!