dit weblog gaat over customer interaction, oftewel alles wat met klantcontact te maken heeft via kanalen als website, selfservice, e-mail, telefoon, chat, etc. waarbij contactcenters een centrale plaats innemen.

woensdag, november 16, 2005

Goede manieren kosten niets?

Zoals de titel van het artikel op CRM Daily al suggereert, zou een organisatie weinig hoeven te investeren in goede manieren. Immers, daar selecteer je mensen op. Toch blijkt het moeilijk om met deze goede manieren een goed klantenservice te bieden.
Volgens de schrijver van het artikel: Service: Good manners Cost Nothing komt dat doordat bedrijven zich niet klantgericht opstellen en daarom niet het optimale halen uit het klantcontact. Door de klant centraal te stellen zal het je organisatie beter lukken om de klantloyaliteit op te schroeven. En dit "will turn good business into great and both you and your staff will enjoy the change." Het artikel is een wat gekunsteld en begint aardig, maar eindigt zoals veel van dit soort artikelen. Weinig nieuws aan de horizon.
Toch is de constatering dat mensen die prive in staat zijn relaties te onderhouden, die vaardigheid tijdens hun werk als contactcentermedewerker (ogenschijnlijk) vergeten, wel interessant.
Lees hier het hele artikel.