dit weblog gaat over customer interaction, oftewel alles wat met klantcontact te maken heeft via kanalen als website, selfservice, e-mail, telefoon, chat, etc. waarbij contactcenters een centrale plaats innemen.

vrijdag, november 18, 2005

"Cultuur van invloed op gebruik messenger"

Waarom is MSN-messenger in Nederland veel succesvoller dan in landen als Duitsland of Italië? Emerce sprak over onder meer dit onderwerp met Anna Kirah, die voor MSN de 'interactie tussen mens en technologie' bestudeert.

Op het visitekaartje van Anna Kirah staat dat ze ‘Design Anthtropologist’ is, in dienst van Microsoft. Zelf omschrijft ze haar functie eenvoudiger. “Het is mijn werk om mensen in landen overal ter wereld te volgen in hun alledaagse bezigheden. Op die manier probeer ik te begrijpen hoe mensen met uiteenlopende achtergronden en in verschillende landen met technologie omgaan.” Op basis van dit soort studies wil ze onder meer inzicht krijgen in de invloed van cultuur op de omgang met technologie.

Lees het hele artikel op Emerce.